පටිභාණ කවීත්වයෙන් මතුවෙන ශ්‍රී සත්ධර්මය...

කවි කියන්න පුළුවන් වගේම කවි ලියන්න පුළුවන් අයත් ලෝකේ ඕන තරම් ඉන්න පුළුවන්...
කවි සිතින් සිත සිතා පහල කරගෙන සටහන් තබන අයත් මොහොතක් හෝ විරාමයක් ඇතිව හිටිවන කවි පහල වන අයත් ලෙසින් නන් අයුරින් කවි අදහස් ඇතිවන්නුවන් ලෝකය පුරාම සිටිනවා...
ඒත් මේ කියන පටිභාන කවීත්වයේ විශේෂත්වය දැනෙන්න නම් එවැනි පටිභානමය කවීත්වය පැන නඟින තැනක සජීවීව දෙසවන් යොමු කර සිටින විට එය කොතරම් සුවිශේෂීද එය කොතරම් ආශ්චර්යමත්ද කියලා වැටහෙනවා...
මේ කවි කියවන ඔබට සමහර විට ඒවා සිතා සිතා ගෙතූ කවි පෙලක් ලෙසින් බැලූ බැල්මට සිතේවි... එහෙත් ඒ අත්දැකීම් සජීවීව විඳ ඇති මට නම් එවැනි කවීත්වයක් බුදු පියාණන් කල වූවායැයි සැලකෙන ද්‍රෝණ ඝර්ජනාවට දෙවෙනි විය නොහැකි බව ස්ථිරවම කිව හැක...
මන්ද ඒ කවි ගලා එන වේගයත්... ඒවා දිනෙන් දින වෙනස්කම් ඇතිව කියෙවෙන ස්වරූපයත්... ඒවා තුලින් පෙන්වා දෙන ගැඹුරු ධර්මය වැටහෙන පරිද්දෙන් සිත සමාධිගත වන අයුරුත්... ආදී නොයෙක් දෑ සජීවීව අත්දැකපු තවමත් අත්දකින මා හට නම් එය සම්මා සම්බුදු පියාණන් වහන්සේ පවා අනුමත කරන්නට ඇතැයි නුවණින්ම විමසා තීරණයක් ගත හැකි නිවන වෙතම උපකාර වන උතුම් දහම් මඟක්මය...
මේ අත්දැකීම සජීවීව අත්විඳිමින් එහි සුවිශේෂීත්වය තමන්ටම අත්දකින්ට වුවමනා ඇත්තන් සෙනසුරාදා දිනයන්හි උදෑසන 8.30 සිට දහවල් 12.00 වන තෙක් කාලය තුල වහරක අරියචින්තාශ්‍රමයේදී වහරක අභයරතනාලංකාර ස්වාමීන්ද්‍රයන් විසින් පවත්වන පටිභානමය කාව්‍ය මෙත් පූජාවට සහභාගී වෙත්වා!! තිසරණ සරණ ලැබ නිවී සැනසෙත්වා!!

Jan 24, 2011

විදර්ශනා භාවනා කවි පූජාවක්...

01
මල ගැන බලා ජීවිත තතු දකින                               විට
සිහි කල යුතුයි එහි ලක්ෂණ සුවඳ                            වට
කොහි සිට ගෙනාවද ලක්ෂණ මලෙහි                     පිට
කැකුලේ නොමැත තිබුනේ පසු         ගමන            කට

02
ආ තැන නොමැත නැත මල පසු පස                යන්නේ
සුපිපුන කලට පමණයි හැඩ එහි                       වන්නේ
සුවඳද නොමැත පරවන පසුපස                        යන්නේ
උපතත් මරණයත් පිපි මලෙහිම                       වන්නෙ

03
කැකුලෙහි නොමැත ලස්සන එම මලෙහි              වෙත
හේතුවෙ ඵලය ලෙස පිපි විට පහල                      වෙත 
නොනැසෙන හේතුවක් කිසිවක උරුම                 නැත 
හේතුවේ ඵලය ලෙස සැම දෙය පෙනෙනු              ඇත

04
ලෝකය ලස්සනයි සුවඳයි                            කියන්නේ
රස පහසයි කියමින් එහි                             ඇලෙන්නේ
හේතුව නැගී ගඟ දිය ලෙස                         ඇදෙන්නේ
පරඩැල් විලසමයි ඇදි ඇදි                          ගිලෙන්නේ

05
ලෝකෙන් මතුව ලෝ කුහරෙම                  පස්වෙනවා
අතරේ විපරිනාමය ලොව දිස්                           වෙනවා
මේවා තිර දෙයයි ලෝ සත                         රැවටෙනවා
අල්ලා ගන්නට ගොස් දුක්කඳ                         විදවනවා

06
නිසරුව වෙනස බුදු මඟ යන අයට                     පෙනේ
අල්ලන දෙයක් නැති බව නුවණැසට                   දැනේ
අතහැර දමන විට නිදහස් සුවය                         ගෙනේ
නිවනින් මෙපිට හිත නැති තැන මුනිඳු               පෙනේ

07
රූපෙන් නොවෙයි දැන් මුනිරජ                     දකින්නේ
නුවණින් මුහුකුරා මහ පැණ                       වැඩෙන්නේ
අතහැර නිවුන විට භව මග                        නොවන්නේ
මග දුන් බුදු පියා නුවණයි                        පෙනෙන්නේ

08
මේ බුදු මගින් සත දුක් ගිනි                                නිවාවා
බව දුක් දුරැර සැනසුම මග                                   දකීවා
විදසුන් නුවණ සැම හදකම                             නැගේවා
නිවනට උප නිසය පිදුමෙන්                            ලැබේවා
  පූජේමි බුද්ධං කුසුමේන නේන
පුඤ්ඤෙන මෙතෙන ලබාමි මොක්ඛං
පුප්ඵං මිලායාති යථා ඉධංමෙ
කායො තථා යාති විනාස භාවං

පූජේමි බුද්ධං කුසුමේන නේන
පුඤ්ඤෙන මෙතෙන ලබාමි මොක්ඛං
පුප්ඵං මිලායාති යථා ඉධංමෙ
කායො තථා යාති විනාස භාවං

පූජේමි බුද්ධං කුසුමේන නේන
පුඤ්ඤෙන මෙතෙන ලබාමි මොක්ඛං
පුප්ඵං මිලායාති යථා ඉධංමෙ
කායො තථා යාති විනාස භාවං

 පූජේමි බුද්ධං කුසුම මාලානි මේන
පුඤ්ඤෙන මෙතෙන ලබාම මොක්ඛං
පුප්ඵං මිලායාති යථා ඉදංමේ
කායෝ තථා යාති විනාස භාවං
සාධු! සාධු!! සාධු!!

0 comments: